Een bedrijfsfilm laten maken schept transparantie én originaliteit
Als bedrijf ken je heel wat uitdagingen: je wil de aandacht trekken van nieuwe prospecten, bestaande klanten aan je binden, gelukkige medewerkers op de werkvloer, een aantrekkelijk bedrijfsimago, je concurrenten de baas blijven, enz. Dit is een continu proces van geven, nemen, en bijschaven waar nodig. Maar het is bovenal een proces van vertrouwen schenken én ontvangen.
Duidelijke, transparante communicatie die je uniciteit en bedrijfswaarden op een visuele manier in de verf zet, is een krachtige strategie die jou bovendien op een originele manier uit de hoek doet komen. Een bedrijfsfilm laten maken hoort perfect thuis in een slimme visuele communicatiestrategie.
Is videomarketing de heilige graal?
Videomarketing biedt heel wat voordelen en zou volgens sommige bronnen hét codewoord voor hedendaags succes zijn. Je kan immers op een snelle manier krachtige boodschappen overbrengen, verpakt in een pakketje boordevol emoties en gevoel.
Toch zijn er enkele basisregels die je best in acht neemt wanneer je overweegt om een bedrijfsvideo of reclamespot te laten maken:
Verlies je niet in details
Hou de essentie van jouw verhaal en boodschap overeind en voeg daar maximaal drie elementen aan toe. Het menselijk brein is sowieso reeds overspoeld door informatie en onthoudt dus het liefst de kern van de zaak.
Vertel het waarom der dingen
Waarom doet jouw bedrijf wat het doet? Waarom ben jij beter, vernuftiger, slimmer, leuker, lekkerder, mooier, ecologischer, sneller,… dan een ander?
Kom snel to the point
De kern van jouw boodschap vertel je reeds in het begin van je verhaal. Niet iedereen neemt de tijd om het volledige ritje uit te zitten.
Een bedrijfsfilm laten maken: een waaier aan mogelijkheden
Een bedrijfsfilm laten maken schept transparantie en biedt ruimte voor heel wat creatieve en originele denkpistes. Zo kan je inzetten op een corporate video, een instructiefilmpje, een videotestimonial, een animatievideo met bewegende figuurtjes en objecten, een reclamespot, een productvideo, explainervideo’s, event video’s, enz. Het is een perfecte communicatietool voor je interne en externe communicatie, alsook voor didactische projecten.
Zit je dasje reeds goed, maar het verhaal dat je wil brengen nog niet? No need to panic. SeeYouBaby zoekt met jou naar de naald in de hooiberg en creëert videoproducties op maat. Dit wil zeggen: een authentiek verhaal dat past bij jouw bedrijfs-DNA en dat inwerkt op de emoties van de kijker. Hiervoor vertrouwen wij op ons haarfijn afgestelde intuïtie, al dan niet voorafgegaan door een strategische analyse van je bedrijfsnoden.
Bedrijfsvideo’s versterken je communicatiestrategie
Vanuit onze ervaring als visueel verbindend ontwerpbureau, durven wij te stellen dat het laten maken van audiovisuele producties pas écht krachtig wordt wanneer jouw bedrijfsvideo wordt geïntegreerd in een bredere communicatiewaaier. Uiteraard dient de rode draad van jouw communicatiestrategie te zijn vastgelegd in een creatief visueel concept dat dezelfde boodschap uitdraagt binnen elke gebruikte marketingtool.
Nog niet wakker gelegen van een creatieve conceptontwikkeling die multi-inzetbaar is? Wij wel, en we leggen jou graag uit waarom.