close menu

Concrete nood

 

Duval Branding had een ruw idee voor een nieuwe campagne voor Renewi. Ze wilden in één beeld vatten hoe Renewi (grond)stoffen tot nieuwe materie verwerkt. Hun potloodschets toonde een soort swirl waarin dit ganse proces zichtbaar was.

 

De aanpak van SeeYouBaby: duurzaam vooruit denken

 

Storylistening

 

We beluisteren de klant goed zodat we een zicht krijgen op alle toepassingsmogelijkheden. Is het een beeld dat éénmalig zal gebruikt worden? Moeten er ook animaties uit volgen? Is het enkel voor online gebruik of zullen er ooit ook grote prints nodig zijn (beursstand, vrachtwagens, kantoorinkleding,…) ?

We gaan een lange checklist af zodat we met al deze elementen van bij het begin rekening kunnen houden. Het zou zonde zijn om zaken te ontwikkelen zonder na te denken over de lange termijn. Het zou de klant onnodig met extra kosten opzadelen en het kost ons extra onnodige tijd.

Case Circulair Ondernemen

Herbruikbaar en herkenbaar visueel concept

 

Hoe maken we al deze verschillende video’s tot één herkenbaar concept? Hoe zorgen we er zelf voor dat we duurzaam ondernemen en zoveel mogelijk 3D elementen creëren die we voor toekomstige afgeleiden of creaties kunnen hergebruiken? Hoe kunnen we alles slim creëren zodat de kosten voor de klant niet te hoog oplopen?

Voor deze specifieke opdracht gingen we op zoek naar een idee om het proces eenvoudig maar herkenbaar op te stellen. We toonden de transformatie zelf niet. Dat zou in 3D een intensief (en dus duur) werk worden. We opteerden ervoor om abstractie te maken en het productieproces voor te stellen in de vorm van kleine kubusjes. Het productieproces bleef herkenbaar, het werd visueel makkelijk verteerbaar en we hadden een element die op alle visuals kon toegepast worden mits aanpassing van de textuur.

TEST_001
WATER_COMP_004
ORGANIC____FINAL
ELEKTRO___UPDATE0013
GLAS_FINAAL_001
WOOD___FINAL
SOIL_____FINAL
Bloemen V011

Slim animeren

 

Ze wilden de visuals tot leven brengen om te tonen dat het een continu proces was. Het budget en de tijd waren beperkt. Het diende in eerste instantie om de socials en de website mee te voeden. Ook hier moesten we regiematig heel slim nadenken over hoe we dit logisch in beeld konden brengen. Daarbij moesten we dus rekening houden met het feit dat er geen grote 3D uitdagingen mochten inzitten. We zochten dus naar manieren om het productieproces te insinueren zonder het effectief volledig te tonen. Zo krijgt de kijker toch het gevoel dat hij meegenomen wordt in het proces.

Efficiënt herwerken

 

Wanneer de campagne al even aan de gang is, wil Renewi toch een cinemaspot lanceren. Hoewel dat bij de initiële briefing niet de bedoeling was, dienden we toch een kwaliteitsvolle cinemaspot aan te leveren. We bekeken regiegewijs hoe we met het bestaande materiaal een krachtige spot konden maken. We beslisten 2 extra shots te genereren en voor het overige het bestaande materiaal te hermonteren tot één vloeiende video.

Afgeleiden

De visuals konden nu worden toegepast op alle mogelijke manieren. Zo werden alle vrachtwagens en auto’s van Renewi bestickerd. Maar ook winkeletalages, bussen en trams, kantoorruimtes

Demeir
1660819204583
Mail ons