Het strategisch driejarenplan van Credendo visueel vertaald: behapbaar en aantrekkelijk
case: Credendo
sector: kredietverzekeraar
domein: interne communicatie
“het enthousiasme, het respecteren van de deadlines en het onmiddellijk met ons meedenken vonden wij een absolute meerwaarde“
(Marijke Van Gucht, marketing & communication manager Credendo)
Concrete nood
Credendo werkt voor haar interne communicatie volgens een strategisch driejarenplan. Ze vroegen ons dit op een begrijpelijke en aantrekkelijke manier te verpakken zodat hun medewerkers zich hier beter mee zouden kunnen vereenzelvigen.
De oplossing van See You Baby
Een creatieve oplossing binnen prijs- en tijdsbestek
De productietijd voor deze opdracht was zeer beperkt. We moesten niet alleen op zoek naar een manier om de boodschap op een bevattelijke en aantrekkelijke manier visueel te vertalen, het moest ook relatief snel gecreëerd worden.
Bijkomende moeilijkheid: Credendo gebruikte een andere visuele stijl voor haar interne communicatie dan haar huisstijlgids. We wisten relatief snel dat een mascotte hier de beste keuze was om in te zetten. Deze zorgt immers voor herkenbaarheid en laat toe om complexe boodschappen over te brengen.
Alleen liet tijd en budget het niet toe om dit binnen deze tijdspanne te ontwikkelen. We opteerden voor een explainervideo die de visuele stijl van de interne combinatie met de huisstijlgids perfect combineerde. Op het einde van de video onthulden we dan de mascotte
Visueel vertalen van het geheel
Met deze explainervideo was de communicatie naar de medewerkers opgestart en hadden ze kennis kunnen maken met de mascotte. Nu was er tijd en ruimte om
– de mascotte in detail uit te werken en klaar te maken voor animatie
– afgeleiden van de 3D mascotte te creëren om deze in alle segmenten van de interne communicatie in te zetten.
Visueel vertalen betekent voor ons het totaalplaatje onder handen nemen. Zo creëerden we intussen vloerstickers, loopanimaties voor een chatbot, signalisatie in de trappenhal, geanimeerde visuals voor het intranet
Onze workflow
- eerste contact: vaak telefonisch waarin de concrete nood naar boven komt
- kick-off meeting: face-to-face concrete nood scherpstellen. Waarop wil je een antwoord en binnen welke termijn en voor welk budget moet dit gebeuren?
- voorstel + plan van aanpak: wij doen een creatief voorstel in schetsvorm dat een antwoord biedt op uw vraag, geven een tijdlijn mee met duidelijke point of no returns en een budgetinschatting
- moodboard: we bepalen de stijl waarmee we zullen werken
- uitwerking: we werken ons voorstel uit rekening houdend met de points of no return
- in geval van animatie: eerst kloppen we script & VO af, erna volgt een animatic, daarna start de eigenlijke animatie